Cuma, Ocak 11, 2013

Bu kis Karakoy'de...

Bugun sira geldi Karakoy'e. Karakoy'un hizina yetismeme elbette imkan yok ama bir kac izlenimimi sizinle paylasabilirim.

Gecen sene Karakoy'e ilk gittigimde Namli'da kahvalti etmis ve aksamustu gezintisi yapmis, bir yerin nasil hem bu kadar izbe hem de bu kadar guzel olabildigine sasirmistim. Dusuncem bu semtin de hizli bir sekilde yenilenecegi, binalarin dolacagi, bu izbeligin yok olacagi yonundeydi. Bu daha iyi mi olurdu bilmiyorum ama gecen gun gittigimde izbelik konusunda bir fark olmadigini gordum. Yanlis anlamayin bunu kotu manada soylemiyorum, her semtin kendine gore bir dokusu olmali bana kalirsa ama gece restorana giderken can guvenligimin olmasini da isterim acikcasi. :) Gelelim mekanlara...

Gecen seneden bildigimiz Lokanta Maya, Karakoy Lokantasi ve Bej populerliklerini aynen surduruyorlar. Gerci Lokanta Maya'nin servisinin kotulestigi konusunda birkac duyum aldim ancak oyle olmadigini umuyorum. Bej'de cumartesi aksamustu partileri gecen sene kadar cilgin gecmese de, eski Buz'un daimi kitlesini her zaman orada bulmak mumkun. Haftasonu geceleri kitlesi genelde yasca buyuk ve sakin ancak ortam sohbet icin gayet keyifli.

Lokanta Maya

Bej

Karakoy Lokantasi

Arka sokaklarda ise yeni acilan mekanlar goze carpiyor. Gecen senenin meshurlarindan Ops ve Karabatak'in hemen yakininda acilan Unter belki de suan Istanbul'un en populer mekanlarindan biri. Auf ve Backyard'in sahiplerinin actigi Unter samimi ortami ve lezzetli yemekleriyle dikkat cekiyor. Yalniz programinizi yaparken mutfagin 22.00'de mekanin ise 23.00'de kapandigina dikkat edin, gidip de ac kalmayin. Iki katli mekanin ust kati daha ev havasindayken, asagidaki bar kismi bence daha tercih edilesi.

Unter


Karakoy'un girisinde Bankalar Caddesi'nin bitiminde ise Gradiva Otel bu aralar herkesten duydugumuz bir yer. Odalarinda kalan duymadim ama restoran ve bar konusunda iddalilar. Alt katinda New York'dan bildigimiz Nublu'nun Istanbul subesi ozellikle konser gunlerinde dolup tasiyor. Gelen kitle cool ve rahat. Giderken fazla kasmaniza gerek yok. En ust katta ise Zelda Zonk efsanelesmis durumda. Rezervasyonsuz girmenin zor oldugu bu restoranda manzara guzel, servis rezalet, yemekler lezzetli ancak porsiyonlar cok kucuk. Belki de sadece yemek sonrasi icki icmeye gitmekte fayda var. Benim bir daha ona bile gidecegim supheli, orasi ayri konu...

Nublu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder