Pazartesi, Ocak 14, 2013

Biri yemek kitabi mi dedi?

Yemek kitaplariyla iliskim goruntulerini ve sunumlarini cok begenip tadlarina bakmayi istememem seklinde olsa da, bazilarini satin almaktan vazgecemiyorum. Yapmayacagimi bilsem de bende olmalari garip bir haz veriyor bana.

Yurtdisinda gorsel olarak tatmin edici orneklerini kolaylikla bulsam da, sorun tarifleri uygulamaya kalkinca malzemeleri bulamamam seklinde oluyordu. Bir de bavulda onlari buraya getirmek agirlik acisindan sikinti yaratiyordu. Ama artik ulkemizde hem goze hem damaga hitap eden yemek kitaplari cikmaya basladi. 

Acik konusalim; asagida sizlere tanitacagim iki kitaptan da hicbir tarifi denemedim. Ama gorseller o kadar guzel ki, sadece kitaba bakmak bile haz verdi bana. Eminim yemeklerin tatlari da goruntuleri kadar guzeldir. Ve bence bu iki kitabi da bu kadar iyi yapan sey yazarlarinin sadece yemek tarifi vermek yerine hayatlarini bize sunmalari. Emegi gecen herkese tebrikler!

Ilk kitap "Vira Mutfak". Lale Apa'nin teknede yemek yapma formullerini ve yemek tariflerini yazdigi Vira Mutfak isimli kitabinin fotograflari da esi Cem Apa'ya ait. Kitapta ayrica Ege kiyilarindaki alisveris noktalari, teknede yasami kolaylastiran ipuclari gibi bilgiler yer aliyor.







Ikinci kitap ise Teri Roditi Aksel'in yazdigi "Kucuktum Ufaciktim Top Oynadim Aciktim". Cocuklugunu Burgazada'da geciren ve yemege gonul vermis bir ailede yetisen Teri Roditi Aksel, esi ile beraber Turkiye'nin ilk ve tek uluslararasi diplomali profesyonel ascilik okulu Mutfak Sanatlari Akademisi'ni kurdu. Cocuklugundan bu yana biriktirdigi tarifleri okurlara sunmaya karar veren Teri, kitaptaki butun yemekleri evinin mutfaginda pisirdi ve yemeklerin hepsi mutfakta fotograflandi.






















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder